RODZICE

Wsparcie wdrażania Planu Rozwoju ZS Nr 1

Wyjazd edukacyjny klas: IIIJ i IIO PDF Drukuj
Wpisany przez M. Nowaszewska

W ramach projektu „Wsparcie wdrażania Planu Rozwoju Zespołu Szkół Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego w Sokołowie Podlaskim” odbył się wyjazd edukacyjny klas: III J i II O.

W dniach 4 - 7 czerwca 2013 roku młodzież z tych klas udała się do Wrocławia     i Szklarskiej Poręby , pod opieką wychowawców i nauczycieli: pani dyrektor Jolanty Cudziło- Abramczuk, pani Mileny Nowaszewskiej, pani Agnieszki Bocian, pani Marty Stelmach i pana Jacka Jackowskiego.

Pierwszym punktem naszego wyjazdu była stolica województwa dolnośląskiego. Miasto przywitało nas chłodem (14oC), jednak to nie miało wpływu na nasze samopoczucie, w tym magicznym miejscu. Zabytki sakralne, piękna Starówka, ratusz, budynek rektoratu Uniwersytetu Wrocławskiego i siedziba Ossolineum podkreślą urok tego miasta. Spacerując, szukaliśmy ukrytych krasnali, które są symbolem szczęścia. Niezwykłą lekcją patriotyzmu okazała się wizyta w Oddziale Muzeum Narodowego, gdzie mogliśmy podziwiać Panoramę Racławicką. Cykloramiczny obraz namalowany przez Jana Stykę i Wojciecha Kossaka przedstawia ważne wydarzenie historyczne dla Polaków – bitwę pod Racławicami, jeden z epizodów insurekcji kościuszkowskiej. To prawdziwe dzieło sztuki skłania do refleksji i zadumy nad ojczyzną, godnością człowieka i podkreśla ogromną rolę wiary w ważnych chwilach dla narodu.

Kolejny etap naszej wycieczki to Karkonosze - najwyższe pasmo Sudetów, które rozciąga się wzdłuż granicy polsko – czeskiej. Zdobywając Śnieżkę (1602 m n.p. m.) mogliśmy się o tym przekonać. Wchodząc na ten najwyższy szczyt pokonaliśmy własne słabości i nauczyliśmy się cierpliwości do siebie i innych. Pomagaliśmy sobie wzajemnie, bo „..jeśli chcesz wypróbować przyjaciela to zabierz go na szlak”. Góry mają to do siebie, że im bardziej im się przyglądasz, tym bardziej chcesz je podziwiać, bo stają się piękniejsze. Zachwyciły nas również wodospady w okolicach Szklarskiej Poręby i szum górskiego potoku, który słyszeliśmy zjeżdżając wyciągiem krzesełkowym. Była również okazja do zwiedzenia zabytków Karpacza i Jeleniej Góry. Po południu mieliśmy zaplanowany seans kinowy, a wieczorem ognisko i dyskotekę (dzięki panu Waldkowi, który był naszym pilotem i zadbał o sprzęt nagłaśniający).

Ostatni i najważniejszy punkt naszego wyjazdu to lekcja na Politechnice Wrocławskiej, która zachwyciła nas nowoczesnością i oryginalnością swoich projektów.

Poznaliśmy ofertę edukacyjną tej prestiżowej uczelni. Nowe, ciekawe kierunki zarówno dla chłopców jak i dziewcząt - to pomysł na przyszłość dla naszych uczniów. Szkoda tylko, że odległość Sokołów – Wrocław jest tak duża.

Ubogaceni pięknem gór, oczarowani niezwykłą atmosferą dolnośląskich miast,   a przede wszystkim pięknego Wrocławia, wróciliśmy do domu i naszej codzienności.

Galeria

Audycja na temat realizacji projektu nagrana dla Katolickiego Radia Podlasia PDF Drukuj
Wpisany przez Administrator

Posłuchaj audycji

Projekt - chemia PDF Drukuj
Obrjrzyj dokumentację zajęć laboratoryjnych realizowanych w ramach projektu

Kurs barmański - fotogaleria PDF Drukuj

SPOSÓB NA TEATR

WFOŚiGW

WYCIECZKI

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free joomla themes  Valid XHTML and CSS.