1,2,3… po angielsku mówisz Ty! Drukuj
Aktualności
Wpisany przez Administrator   

W środę 21 września w ramach Europejskiego Dnia Języków’ 2016 odbyła się pokazowa multimedialna lekcja języka angielskiego, przeprowadzona przez nauczycielkę – Justynę Maćkowiak, w której uczestniczyli uczniowie klasy II H.
Podczas lekcji została zastosowana innowacyjna „Metoda123”, opracowana przez międzynarodowy zespół specjalistów  w taki sposób, by jego użytkownicy przyswajali języki obce w jak najszybszym czasie.
Przyswajanie wiedzy jest efektywne, kiedy uczymy się poprzez kanały tzw. domniemane (czyli w sposób indukcyjny). Na lekcjach opartych o „Metodę123” to właśnie multimedia stanowią główny katalizator jeśli chodzi zarówno o pozyskiwanie wiedzy leksykalno-gramatycznej, absorbowanie funkcji oraz zdolności językowych.

Uczniowie podczas lekcji  czerpią wiedzę z rozmaitych źródeł i właśnie ta różnorodność gwarantuje stabilną motywację oraz widoczne postępy w nauce. Rdzeniem „Metody123” są fotolekcje, które zostały stworzone metodą audiolingwalną - nie skupiają się na wyjaśnianiu, tylko na obrazowaniu. Na lekcji wykorzystane zostały również filmy i dialogi, które znakomicie wprowadzają do sytuacji komunikacyjnych. Odsłuchując dialogi użytkownicy odkrywają niepowtarzalny, interaktywny moduł sprawdzania wymowy, który uczy poprawnego akcentu aż do skutku.
W nauce języka obcego bardzo ważne jest włączanie elementów dedukcyjnych, które pozwolą na dogłębne zrozumienie trudnych obszarów językowych, takich jak np.: gramatyka lub złożona leksyka. Objaśnienia gramatyczne, wbudowany słownik, listy słówek oraz inne atrybuty „Metody123” dodatkowo stymulują rozwój znajomości języka obcego.
Motywacja do regularnych ćwiczeń jest zwiększana dzięki zastosowaniu mechanizmów gamifikacji (znanych z gier komputerowych i fabularnych). Rozbudza ona chęć rywalizacji w celu zdobycia jak największej ilości punktów i zajęcia wysokiego miejsca w rankingu.
W „Metodzie123” ważną rolę odgrywa łączenie zmysłów podczas nauki. Pracując z platformą użytkownicy nie skupiają się tylko na „patrzeniu na obrazki” czy „słuchaniu nagrań”. Używają i rozwijają oni swoje inne inteligencje: kinestetyczną, wizualną, muzyczną czy intrapersonalną.
Podczas lekcji uczeń zanurza się w języku obcym dzięki czemu nauka przebiega naturalnie, szybko i płynnie. Efektem nauki jest myślenie w języku obcym. Gry edukacyjne, filmy, nagrania głosowe sprawiają, że użytkownik jest otoczony językiem angielskim.

Galeria