Zajęcia pozalekcyjne z zakresu ekonomii |
Wpisany przez Joanna Podgórska | ||||||||||||||||
Program zajęć pozalekcyjnych z zakresu ekonomii i działalności gospodarczej „Uproszczona księgowość działalności gospodarczej” z wykorzystaniem programu księgowego INSERT do prowadzenia uproszczonej księgowości
Treści kształcenia:
Sprawozdanie z zajęć pozalekcyjnych z zakresu ekonomii i działalności gospodarczej „Uproszczona księgowość działalności gospodarczej” z wykorzystaniem programu księgowego INSERT do prowadzenia uproszczonej księgowości
Uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego w Sokołowie Podlaskim brali udział w projekcie, w ramach którego uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych z zakresu ekonomii i działalności gospodarczej „Uproszczona księgowość działalności gospodarczej” z wykorzystaniem programu księgowego INSERT do prowadzenia uproszczonej księgowości. W zajęciach pozalekcyjnych z zakresu ekonomii i działalności gospodarczej uczestniczyli uczniowie klas III i IV technikum, kształcących się w zawodzie technik logistyk chcący poszerzyć zakres wiedzy związanej z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz sposobem rozliczanie się w ramach tej działalności z urzędem skarbowym z tytułu podatków. Celem realizacji tych zajęć było umożliwienie uczniom nabycie wiedzy dodatkowej mogącej przydać się im w przyszłości, po ukończeniu edukacji w szkole ponadgminazjalnej. W zajęciach wzięło udział 43 chętnych uczniów z klasy IV – 15 uczniów w roku szkolnym 2011/2012 i 28 uczniów w roku szkolnym 2012/2013. W trakcie zajęć omawiane były zagadnienia dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej oraz sposobu rozliczania się w ramach tej działalności z urzędem skarbowym z tytułu podatków. Zajęcia prowadzone były przy wykorzystaniu programu komputerowego wspomagającego prowadzenie rozliczeń. Zajęcia te kształtują umiejętność myślenia i jasnego formułowania wniosków, przygotowują uczniów do wykorzystania wiedzy w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego, przyzwyczajają do samodzielnego uczenia się, systematyczności, pracowitości i wytrwałości. Uczestnictwo w zajęciach dało uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką. Młodzież uczestnicząca w zajęciach uważa je za interesujące, wartościowe i ciekawe, budzące aktywność oraz zbieżne z oczekiwaniami. Wypowiedzi uczniów na temat zajęć wskazują, że są one dla nich bardzo wartościowe, dostosowane do ich potrzeb edukacyjnych, podnoszące poziom ich wiedzy oraz dające możliwość zdobycia nowych umiejętności, które można wykorzystać w przyszłości po skończeniu szkoły. |