RODZICE

OSIĄGNIĘCIA

Wycieczka Kraków –Poprad- Zakopane PDF Drukuj
Wpisany przez Administrator

Uczniowie klasy II H (hotelarze) w dniach 11-15 stycznia 2010r brali udział w wyjeździe studyjnym zorganizowanym w ramach realizowanego w Zespole Szkół Nr1 projektu współfinanowanego ze środków Unii Europejskiej „Podniesienie jakości kształcenia w zawodzie hotelarz”.
Celem wyjazdu było wzięcie udziału w praktycznych zajęciach dotyczących wykonywania zawodu hotelarza.
Zwiedziliśmy różne miejscowości a w nich hotele:

• Kraków – „Crakovia” , „Stary” , „Saski”
  • Zakopane – „Sramary”, „Kasprowy”
  • Poronin – Pensjonat „Limba”
  • Poprad – „Sobota”

Dodatkowo  zwiedziliśmy w Zakopanem: obiekty sportowe, cmentarz na Pęksowym Brzyzku, Jaszczurówkę, Muzeum Tatrzańskie, wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę a zjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym skąd podziwialiśmy przepiękną panoramę Tatr. Piękno polskich gór mieliśmy okazję także podziwiać podczas wycieczki w Dolinę Kościeliską i do wąwozu Kraków.

W Popradzie spędziliśmy miło czas w parku wodnym "Aqua City"- baseny i zjeżdżalnie wodne, sztuczne rzeki, gejzery wodne i sztuczne wodospady, sauna to atrakcje z których chętnie korzystaliśmy po zajęciach w hotelu.
Kraków - zwiedziliśmy z przewodnikiem: Rynek Starego Miasta, Sukiennice, Wawel- dziedzińce, Katedra Wawelska, groby królewskie, Kościół Mariacki, Collegium Maius.
Pomiędzy poszczególnymi hotelami, które zwiedzaliśmy wystąpiły różnice wynikające z ilości przyznanych gwiazdek.
Pierwszym hotelem na trasie naszej wycieczki była „Cracovia”. Trzygwiazdkowy hotel usytuowany jest w centrum miasta w pobliżu Muzeum Narodowego oraz Biblioteki Jagiellońskiej, niedaleko Rynku , Wawelu i nowoczesnego centrum kongresowego, co sprawia, że hotel jest atrakcyjny dla wszystkich turystów.
Goście mają do dyspozycji 308 pokoi jedno- i dwuosobowych oraz 6 apartamentów. Można tu także skorzystać z usług salonu fryzjerskiego, kupić prasę, kosmetyki, kwiaty, a także spróbować szczęścia w kasynie.
Hotelowa restauracja serwuje smaczne potrawy kuczni polskiej i europejskiej, organizuje bale, bankiety, przyjęcia  okazjonalne. Tutaj właśnie pokazano nam, w jaki sposób układa się Menu, by było bogate w potrawy i dostosowane do różnych gustów i możliwości finansowych klienta.
Hotel „Stary” znajduje się tuż przy Rynku w Krakowie, zbudowany z cegły i kamienia, zachował dawne freski, malowidła, sklepienie sufitowe jeszcze średniowieczne. Niezwykle starannie zaprojektowano wnętrza , harmonia kształtu i proporcji nadała mu niesamowitego piękna i bogactwa.
Hotel jest 5-cio gwiazdkowy, posiada 53 pokoje , w tym 4 apartamenty,3 apartamenty luksusowe, Internet, klimatyzację dwie sale konferencyjne dla 160 i 30 osób, salę klubową, restaurację, bar na tarasie widokowym, kawiarnię w Sali gotyckiej oraz kompleks rekreacyjny w średniowiecznych piwnicach: fitness club, 2 baseny, saunę szwedzką, łaźnie turecką i grotę solną a także siłownie i Spa.
Tutaj zostaliśmy zapoznani ze sposobem nakrywania stołu do kolacji. Pokazano nam odpowiednie rodzaje sztućców do mięsa, ryb i deserów, a także zwrócono uwagę w jakiej kolejności należy je układać, oraz jak dobierać kieliszki do rodzaju wina. Tuż przy rynku znajduje się  kolejny hotel 3 gwiazdkowy o nazwie Sasi. Do dyspozycji gości oddano 3 apartamenty oraz 53 pokoje 1,2,3 osobowe. Hotel mieści się w XVI wiecznej kamiennicy, zachował styl dawnych lat i jednocześnie doskonale połączony został za współczesną wygodą.
Uczestnicy wycieczki zostali podzieleni na grupy i brali udział w zajęciach prawidłowego zaściełania łóżka jedno i dwuosobowego.

Ogromne wrażenie wywarł na nas Grand Hotel Stamary w Zakopanem, luksusowy położony w centrum miasta, niedaleko od Krupówek. Jego historia sięga początków XX wieku i jest związana z osobą Marii Budziszewskiej, warszawskiej śpiewaczki operowej, występującej pod pseudonimem Stamary.
Obecnie wizerunek hotelu to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnetrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo gości. Są tu 54 pokoje jedno i dwuosobowe, pokoje Lux, pokoje studio i apartamenty. Tu pokazano nam kryteria podziału na określone pomieszczenia, dowiedzieliśmy się co jest wymagane by pokój był luksusowy, studyjny czy standardowy. Mieliśmy także okazję obejrzeć kuchnię jej zaplecze i wyposażenie oraz uczestniczyć w przygotowaniu wybornej polędwicy z grilla, która jest serwowana wraz z dodatkiem warzyw, ziół i masełek smakowych.

Zwiedziliśmy także centrum wodno-termalne SPA, w którym znajdują się okazałe pływalnie z systemem hydroterapii wanny z hydromasażami, gabinety kosmetyczne oferujące wachlarz specjalistycznych zabiegów. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób przygotowuje się kąpiel miodowo –mleczną Klepatry, która poprawia wygląd i kondycję skóry.
Hotel „Kasprowy” to kolejny obiekt, który mieliśmy okazję obejrzeć. Posiada on 288 pokoi 2-osobowych, 10 apartamentów. Z ich balkonów roztaczają się piękne widoki, ponieważ hotel leży u podnóża Tatr. Dowiedzieliśmy się, że cena pokoju jest zróżnicowana w zależności od widoku za oknem. Każdy pokój posiada możliwość bezpośredniego dostępu do Internetu poprzez stałe łącze.
Usługi gastronomiczne dla 500 osób hotel oferuje w 5 różnych miejscach jednocześnie. Są to zróżnicowane bufety tematyczne, kawiarnie oraz restauracja „Kasprowy Przycup” słynąca z wyśmienitych dań regionalnych.
Hotel posiada także sale konferencyjne, mogące pomieścić około 600 osób i małe 10-osobowe na przeprowadzanie różnego rodzaju warsztatów.
Jest tu także centrum rekreacji z basenem, sauną, solarium.
Pobyt tutaj pozwolił nam zobaczyć jak praktycznie wygląda rezerwacja miejsc w hotelu, zarówno dla gości z Polski jak i różnych zakątków świata. Szczególnie ważna okazuje się tu umiejętność obsługi komputera oraz znajomość języka angielskiego.
Hotel „Sobota” zlokalizowany jest w Popradzie na Słowacji tuz przy atrakcyjnym kompleksie AquaCity Poprad. Mieści się tu ponad 30 pokoi jedno i dwuosobowych orz 3 apartamenty, restauracja i kawiarnia orz dwie sale konferencyjne. Wszystkie pokoje wyposażone są w telewizory i Internet ze stałym łączem. W kawiarni pokazano nam w jaki sposób należy parzyć kawę espresso, cappuccino i jakich filiżankach należy je podawać.
Wyjazd ten okazał się dla nas bardzo przydatnym od strony zawodowej. Poznaliśmy różne czynności jakie wykonuje się w zawodzie hotelarz. Zobaczyliśmy, czym różnią się hotele, dlaczego mają różna ilość gwiazdek, jakie muszą być spełnione wymagania by zostać pracownikiem w danym hotelu. Poznaliśmy bliżej ten zawód od strony praktycznej. Istotnym jest dla nas także fakt , że większość hoteli oferuje możliwość odbywania praktyki,  co zwiększa nasze możliwości na rynku pracy.
Wycieczka była dla nas również wspaniałą atrakcją turystyczną. Mieliśmy okazję, przez 5 dni przebywając razem, zwiedzić jeden z najpiękniejszych zakątków naszego kraju. Spacery, ogniska, dyskoteki, pobyt w gorących basenach, wjazd na Gubałówkę czy wspólne zwiedzanie kolejnych obiektów bardzo zintegrowało grupę. Mamy nadzieję, że nasze losy związane z wykonywaniem zawodu kiedyś zwiążą niektórych z nas z tą piękną i bogatą w turystyczne atrakcje okolice.
Na razie pozostają wspomnienia, zdjęcia i…… oczekiwania na kolejną wycieczkę

BIP Zespół Szkół Nr 1

Fanpage

KALENDARZ SZKOLNY

Klub języka angielskiego

SPOSÓB NA TEATR

WFOŚiGW

WYCIECZKI

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free joomla themes  Valid XHTML and CSS.