RODZICE

OSIĄGNIĘCIA

Wyjazd studyjny kl. III H PDF Drukuj
Wpisany przez Milena Mazurczak

W dniach 12-16 kwietnia 2010 roku odbył się wyjazd studyjny kl. III H (technikum hotelarstwa) do Krakowa, Zakopanego i Popradu (Słowacja).
Jesteśmy uczestnikami projektu „ Podniesienie jakości procesu kształcenia w zawodzie hotelarz” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wyruszyliśmy w atmosferze smutku, nostalgii, zadumy… w  związku z żałobą narodową , wprowadzoną  po katastrofie samolotu rządowego pod Smoleńskiem. Dużo rozmawialiśmy o tych wydarzeniach, o zbrodni katyńskiej. Wspominaliśmy ofiary tragedii, między innymi: panią Annę Walentynowicz, która  w listopadzie 2008 roku, była gościem w naszej szkole. Każdego dnia pamiętaliśmy o oddaniu hołdu  ofiarom tragedii -  czy to w osobistej modlitwie i zadumie czy też wówczas, gdy  zapalaliśmy znicz przed  Kościołem Mariackim w imieniu całej naszej społeczności szkolnej. W tych trudnych chwilach dla naszego narodu -  czuliśmy się jeszcze bardziej Polakami, jeszcze bardziej zjednoczeni ze sobą – byliśmy razem w miejscach ważnych dla naszej kultury narodowej. Modliliśmy się w Krakowskich Łagiewnikach, w Kaplicy na Jaszczurówce, samotni brata Alberta, w kościele na Krzeptówkach i cmentarzu na Pękowym Brzysku w Zakopanem.

Kraków przywitał nas -  pomimo słońca, kwitnących forsycji i magnolii – bardzo smutno. Wszędzie widzieliśmy flagi z kirem, zamyślonych  ludzi i słyszeliśmy smutny dźwięk hejnału ….W tym niezwykłym mieście mieliśmy okazję zwiedzać hotele:  Orbis Cracovia, który jest  położony  na skraju Krakowskich Błoni, w odległości kilkuset metrów od kulturalnego serca Polski -  Rynku Głównego oraz Wawelu. Wszystkie pokoje mają łazienki, wyposażone są w radio, TV-sat, telefon z automatycznymi połączeniami międzymiastowymi i międzynarodowymi i dostępem do Internetu. Hotel ma zaplecze gastronomiczno – barowe (byliśmy zbulwersowani plastikowa zastawą stołową) i konferencyjne.  W  roku  2006 powstał  jeden z najbardziej luksusowych i eleganckich hoteli w Krakowie -  „Stary” -  5 gwiazdek ( naprawdę zasługuje na tę  ocenę w standardzie) - unikalne aranżacje, najszlachetniejsze materiały, subtelne dekoracje powodują, że hotel ten zapewnia swoim gościom -  a są wśród nich znani politycy, aktorzy, sportowcy - komfort na najwyższym poziomie i niepowtarzalną atmosferę - tak, aby pobyt w Krakowie stanowił coś niepowtarzalnego i niezapomnianego. Czas spędzony w samym hotelu umila gościom doskonale wyposażony fitness-klub, restauracja z wykwintną polską kuchnią . Kolejnym hotelem, który mieliśmy okazję zobaczyć to Hotel Saski, który też jest  usytuowany  w okazałej XVI-wiecznej kamienicy. Bogata historia tego obiektu oraz przystępne ceny czynią hotel doskonałym miejscem wypoczynku dla strudzonych turystów i biznesmenów. Do dyspozycji gości są zarówno pokoje „standard” jedno, dwu i trzyosobowe jak i przestronne apartamenty. Lokalizacja hotelu w centrum Krakowa umożliwia łatwy dostęp do największych atrakcji miasta. Niezwykłą  dla nas atrakcją było zwiedzanie hotelu Stamary w Zakopanem – luksusowy, jeden z  piękniejszych  hoteli w mieście. Jego historia sięga początków XX wieku i jest związana z Maria Budziszowską – śpiewaczką operową. Wizerunek Grand Hotelu Stamary -  to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnętrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo gości. Hotel ma 54 pokoje, z który rozciąga się widok na panoramę Tatr i zbocze Gubałówki. Mieliśmy niebywałą i niecodzienną okazję również skorzystać ok. 3 godzin z hotelowego SPA, które było dla nas oazą wypoczynku oraz doskonałym miejscem poprawy samopoczucia. Zaproponowano  nam basen, jacuzzi i zespół saun ( sucha, parowa ) a także wiele innych atrakcji. Ciekawą lekcję hotelarstwa przeżyliśmy zwiedzając hotel Mercure Kasprowy w Zakopanem, który  położony jest  na słonecznym stoku Gubałówki, skąd roztacza się widok na Tatry. Tuż obok hotelu znajdują się dwa nowoczesne wyciągi krzesełkowe. W sezonie letnim przed hotelem jest czynne kąpielisko z wodą geotermalną. Mieliśmy okazję spotkać się z dyrekcja i pracownikami, którzy opowiadali o hotelu i o swojej pracy. Pan dyrektor zwracał uwagę, iż zawód hotelarza – to zawód  dla ludzi uczciwych, pracowitych, dyspozycyjnych, znających języki obce, ale też zawód, który daje ogromną satysfakcję. Następnego dnia mieliśmy również okazję odpoczywać w parku wodnym „Aqua City” w  Popradzie. Woda w basenach ma  temperaturę od 30 do 38 °C, dzięki czemu można w niej pływać nawet zimą czy wczesną wiosną.  „Aqua City”  ma do dyspozycji wewnętrzne i zewnętrzne baseny termalne, atrakcje wodne, sauny, kawiarnie. Jest tam również nowoczesny hotel Aquapark, który zwiedzaliśmy – pokoje jedno , dwu, trzyosobowe z widokiem na góry.
Będąc w Zakopanem i Popradzie podziwialiśmy urok Tatr. Odbyliśmy wędrówkę pieszą na Halę Kondratową, gdzie jeszcze bardziej umocniły się nasze przyjaźnie, w myśl powiedzenia „ Chcesz wypróbować przyjaciela zabierz go w góry”. Ten etap  wycieczki był też wspaniała okazją do sprawdzenia naszej kondycji, do przezwyciężania własnych słabości. Niezwykłą  przygodą był wjazd nowoczesną, alpejską kolejką na Kasprowy Wierch, gdzie leżało prawie pół metra świeżego puchu śnieżnego. Towarzyszyły nam niesamowite emocje i wrażenia, które zapierały  dech w piersiach. Wyjazd na pewno zaliczymy do bardzo udanych.
Podczas wycieczki zapoznaliśmy się ze specyfiką pracy hotelarza. To doświadczenie przyczyni się z pewnością do podniesienia naszych kwalifikacji zawodowych w przyszłości.
Samorząd klasy III H

SPOSÓB NA TEATR

WFOŚiGW

WYCIECZKI

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free joomla themes  Valid XHTML and CSS.