RODZICE

NAUCZYCIELE

"Przez bajki w świat"

OSIĄGNIĘCIA

Zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminu zawodowego dla ekonomistów PDF Drukuj
Wpisany przez Katarzyna Burzyńska   

Sprawozdanie z zajęć pozalekcyjnych

przygotowujących uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

 

W zajęciach pozalekcyjnych przygotowujących uczniów przystępujących do egzaminu potwierdzającego klasyfikacje zawodowe uczestniczyli uczniowie klasy IV technikum w zawodzie technik ekonomista.

Zajęcia pozalekcyjne prowadzone były na odległość za pomocą platformy edukacyjnej Moodle metodą e‑learningową. Uczniowie przesyłali rozwiązania zadań w postaci plików na platformę. Poprzez uczestnictwo w tych zajęciach uczniowie mogli poszerzać zakres wiedzy niezbędnej do zdania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik ekonomista.

Celem realizacji tych zajęć była pomoc w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności praktycznych niezbędnych w zawodzie technik ekonomista, uzupełnianie braków i poszerzanie wiedzy, rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów, doskonalenie umiejętności. Ponadto zajęcia kształtowały umiejętność myślenia, jasnego formułowania wniosków, wykorzystywania wiedzy w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego oraz samodzielnego i systematycznego uczenia się.

 

Program zajęć:

 

Założenia ogólne:

Zajęcia przygotowują uczniów do części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik ekonomista.

Cele ogólne:

  • Przybliżenie uczniom procedur i formy w jakiej zdawany jest egzamin zawodowy.
  • Doskonalenie umiejętności poprawnego rozwiązywania zadań z wykorzystaniem systemu InsERT GT.
  • Umożliwienie uczniom sprawdzenia poziomu posiadanych przez nich umiejętności zawodowych.

Cele szczegółowe:

Uczeń powinien umieć:

  • poprawnie rozwiązywać zadania, szczególnie w zakresie opracowania projektu realizacji prac ekonomiczno-biurowych, sporządzania dokumentacji oraz dokonywania oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa,
  • sporządzać typowe dokumenty i sprawozdania wykorzystując następujące programy:
    • program magazynowo-sprzedażowy Subiekt GT,
    • program kadrowo-płacowy Gratyfikant GT,
    • program finansowo-księgowy Rewizor GT,
    • komputerową księgę przychodów i rozchodów Rachmistrz GT.

 

                Jak wynikało z opinii uczniów, forma zajęć na odległość była dla nich bardzo korzystna. Dzięki tak prowadzonym zajęciom uczniowie mogli pracować w domu w dowolnym czasie.

                Młodzież uczestnicząca w zajęciach uważała je za interesujące, wartościowe i aktywizujące. Uczniowie potwierdzili, że zajęcia były dostosowane do ich potrzeb edukacyjnych, były dla nich dużym wsparciem w nauce i poprzez rozwiązywanie przykładowych zadań egzaminacyjnych dały im możliwość lepszego przygotowywania się do egzaminu zawodowego.

                Zauważyłam, że uczniowie regularnie korzystający z dodatkowych zajęć osiągali lepsze wyniki w nauce, co powinno przyczynić się do podniesienia poziomu zdawalności egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

 

BIP Zespół Szkół Nr 1




Fanpage

KALENDARZ SZKOLNY

                                                                                                             

Klub języka angielskiego

SPOSÓB NA TEATR

WFOŚiGW

WYCIECZKI

 

 




Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free joomla themes  Valid XHTML and CSS.