MENU
KIERUNKI KSZTAŁCENIA
KOŁA ZAINTERESOWAŃ
RODZICE
OSIĄGNIĘCIA
WOLONTARIAT
PROJEKTY EFS
KONKURSY
PROJEKTY
WSPÓŁPRACA
Zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminu zawodowego dla ekonomistów |
Wpisany przez Katarzyna Burzyńska |
Sprawozdanie z zajęć pozalekcyjnych przygotowujących uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
W zajęciach pozalekcyjnych przygotowujących uczniów przystępujących do egzaminu potwierdzającego klasyfikacje zawodowe uczestniczyli uczniowie klasy IV technikum w zawodzie technik ekonomista. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone były na odległość za pomocą platformy edukacyjnej Moodle metodą e‑learningową. Uczniowie przesyłali rozwiązania zadań w postaci plików na platformę. Poprzez uczestnictwo w tych zajęciach uczniowie mogli poszerzać zakres wiedzy niezbędnej do zdania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik ekonomista. Celem realizacji tych zajęć była pomoc w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności praktycznych niezbędnych w zawodzie technik ekonomista, uzupełnianie braków i poszerzanie wiedzy, rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów, doskonalenie umiejętności. Ponadto zajęcia kształtowały umiejętność myślenia, jasnego formułowania wniosków, wykorzystywania wiedzy w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego oraz samodzielnego i systematycznego uczenia się.
Program zajęć:
Założenia ogólne: Zajęcia przygotowują uczniów do części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik ekonomista. Cele ogólne:
Cele szczegółowe: Uczeń powinien umieć:
Jak wynikało z opinii uczniów, forma zajęć na odległość była dla nich bardzo korzystna. Dzięki tak prowadzonym zajęciom uczniowie mogli pracować w domu w dowolnym czasie. Młodzież uczestnicząca w zajęciach uważała je za interesujące, wartościowe i aktywizujące. Uczniowie potwierdzili, że zajęcia były dostosowane do ich potrzeb edukacyjnych, były dla nich dużym wsparciem w nauce i poprzez rozwiązywanie przykładowych zadań egzaminacyjnych dały im możliwość lepszego przygotowywania się do egzaminu zawodowego. Zauważyłam, że uczniowie regularnie korzystający z dodatkowych zajęć osiągali lepsze wyniki w nauce, co powinno przyczynić się do podniesienia poziomu zdawalności egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. |