Wpisany przez B. Niegowska
|
Zajęcia dodatkowe z fizyki odbywały się zgodnie z planem i opracowanym programem. W procesie badania efektywności założonych celów w porównaniu z osiągniętymi wynikami przeprowadzono ewaluację następującymi metodami:
- obecność uczniów na zajęciach
- oceny śródroczne i roczne
- indywidualne rozmowy z uczniami, ich rodzicami i wychowawcą klasy
- samodzielne rozwiązywanie trudniejszych zadań fizycznych
W wyniku przeprowadzonych badań stwierdziłam, że osiągnięte zostały następujące efekty:
- systematyczna obecność uczniów na zajęciach wskazuje na pobudzenie aktywności poznawczej uczniów
- uzyskane oceny śródroczne i roczne wskazują, że w klasie, w której realizowane były zajęcia nie było zagrożeń ocenami niedostatecznymi z fizyki
- treści przekazywane były w sposób zrozumiały, gdyż zajęcia umożliwiły pokonanie trudności związanych z rozwiązywaniem zadań fizycznych, a przyjazna atmosfera sprzyjała przyswajaniu wiedzy
- współpraca w grupie, wzajemna pomoc w rozwiązywaniu trudnych problemów nauczyły moich uczniów pokonywać , przezwyciężać różne trudności co przyniesie efekty w życiu dorosłym
- indywidualna praca z niektórymi uczniami podniosła ich poczucie własnej wartości co poszerzy ich horyzonty w planowaniu kariery zawodowej
- zdobyta wiedza i umiejętności mogą być wykorzystane na egzaminie maturalnym z fizyki
- wykorzystanie obserwacji życia codziennego, czy obserwacji prostych doświadczeń przyczyniło się do lepszego zrozumienia procesów fizycznych
|