RODZICE

NAUCZYCIELE

"Przez bajki w świat"

OSIĄGNIĘCIA

SZKOLENIE TEORETYCZNE DLA PRZEDSTAWICIELI UCZNIÓW, RODZICÓW, NAUCZYCIELI I DYREKCJI W RAMACH PROJEKTU „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” PDF Drukuj
Wpisany przez A. Czerkas, A. Kusak   

25 i 26 czerwca 2014 roku w Siedlcach w hotelu Arche odbyło się szkolenie teoretyczne dla szkół, które przystąpiły do projektu „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły”. Na szkolenie zostały zaproszone tzw. „szóstki szkolne”. Przypominamy, że tworzą ją przedstawiciele Rodziców, Uczniów, Nauczycieli z Dyrekcją Szkoły. 6 R-U-N Zespołu Szkół Nr 1 tworzą następujące osoby: 2 uczennice licealistki: Sylwia Kostyra i Gabriela Smolik, 2 rodziców: Ewa Żurawicka-Księżopolska i Grzegorz Kamiński, 2 nauczycieli: Agnieszka Kusak i Aneta Czerkas (wymiennie) oraz Dyrektor Szkoły, P. Małgorzata Baranowska. Osoby te pracowały ze szkolnymi zespołami z województwa mazowieckiego i lubelskiego, m.in. z Węgrowa, Łukowa, Radzynia Podlaskiego, Sabni, Mrozów i Gołąbek. Każda z 3 grup (rodzice, uczniowie, nauczyciele wraz z Dyrekcją) pracowała w oddzielnych salach, z innymi trenerami rozwoju, według własnego harmonogramu. Rodzice i uczniowie odbyli 1-dniowe szkolenie, nauczyciele z dyrekcją 2-dniowe. Dłuższa praca nauczycieli i dyrektorów wynika z przekonania organizatorów szkolenia (MEN i FRDL), że to szkoła, jako gospodarz, musi włożyć więcej trudu i poświęcenia, aby zaprosić do aktywności osoby z nią powiązane.

              

Szkolenie poruszało wiele kwestii, m.in.

  • diagnozę stanu bieżącego: „Jaka jest nasza szkoła teraz?” (wady i zalety; co jest naszym napędem, a co hamulcem)
  • cele szkoły: „Dlaczego jesteśmy w projekcie?”, (co chcemy osiągnąć, co może nam pomóc, a co utrudnić realizację planów)
  • wyznaczniki efektywnej współpracy
  • zasady budowania klimatu wzajemności i zaufania w szkole
  • charakter spotkań z rodzicami (jak mogą wyglądać spotkania z rodzicami i wychowawcą w nowoczesnej szkole)
  • komunikację pomiędzy R-U-N (w jaki sposób rodzice, uczniowie, pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni mogą zgłaszać swoje propozycje; jaki jest przepływ informacji)
  • termin „szkoła współpracy” (w jaki sposób powinna pracować szkoła ciesząca się mianem „szkoły współpracy”, jakie aktywności umożliwiać, kogo włączać do tej aktywności i w jakim zakresie)
  • podstaw prawne dotyczące Samorządu Uczniowskiego (prawa, przywileje)
  • organizację życia szkoły, przestrzeń fizyczną szkoły, dydaktykę i wychowanie
  • podstawy prawne dotyczące Rady Rodziców
  • tzw. „dobre praktyki” (uczenie się na przykładzie i doświadczeniu innych: ciekawe pomysły, które przyniosły zamierzony efekt, inicjatywy, nietypowe rozwiązania, wszelkiego rodzaju sukcesy, ale też porażki)
  • tzw. „magiczne miejsca w szkole”

 

Efektem tego szkolenia, kolejnych debat szkolnych, warsztatów wrześniowych i październikowych, a co za tym idzie wdrożonych działań ma być:

SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY, tzw. SPAW

Do jego tworzenia zapraszamy, już dziś, wszystkich tych, którzy tworzą społeczność szkolną ZS Nr 1, zgodnie z główną ideą projektu: szkoły, w której wszystkie grupy społeczne umieją efektywnie współpracować ze sobą.

Galeria

 

BIP Zespół Szkół Nr 1




Fanpage

KALENDARZ SZKOLNY

                                                                                                             

Klub języka angielskiego

SPOSÓB NA TEATR

WFOŚiGW

WYCIECZKI

 

 




Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free joomla themes  Valid XHTML and CSS.