Wpisany przez J. Bujalski
|
Dyżury pedagoga w ramach projektu „Wsparcie Wdrażania Planu Rozwoju Zespołu Szkół Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego w Sokołowie Podlaskim” odbywały się zgodnie z harmonogramem zaakceptowanym przez Dyrektora Zespołu Szkół Nr 1 i Starostwo Powiatowe w Sokołowie Podlaskim.
Spotkania odbywały się w środy od godz. 13 do 15 i czwartki od godz. 14 do 15, w okresie od 4.01.2012 roku do 16.05.2013 r.
Rozmowami objęci byli uczniowie, rodzice i nauczyciele indywidualnie lub grupowo.
Ogółem odbyło się 159 rozmów dotyczących głównie:
- trudności w nauce,
- trudności wychowawczych,
- uzależnień,
- problemów życiowych, emocjonalnych i zdrowotnych,
- sytuacji kryzysowych,
- sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
- zainteresowań i wyboru kierunku dalszej nauki. |
|
Wpisany przez U. Mielniczuk
|
Program zajęć
Utrwalenie oraz poszerzenie wiadomości i umiejętności w danych obszarach tematycznych:
- Człowiek – dane osobowe, wygląd zewnętrzny, wiek, ogólna charakterystyka, rodzina.
- Dom – miejsce zamieszkania, opis mieszkania, umeblowanie.
- Szkoła – nauczane przedmioty, oceny, opisywanie pomieszczeń w szkole.
- Podróżowanie – środki transportu, formy spędzania wolnego czasu.
- Środki masowego przekazu – Internet, telewizja, radio, prasa.
- Kultura – zabytki, muzea.
- Przyroda – klęski żywiołowe, ochrona środowiska.
- Zwierzęta – opis, opieka.
|
Więcej…
|
Wpisany przez R. Romańczuk
|
Program zajęć pozalekcyjnych z zakresu komunikacji w języku ojczystym w ramach projektu „Wsparcie wdrażania Planu Rozwoju Zespołu Szkół Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego w Sokołowie Podlaskim”.
Cele programu:
I. Wyrabianie umiejętności przyswajania wiedzy i jej wykorzystania:
- ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem tekstów publicystycznych ,
popularnonaukowych;
- interpretacja porównawcza dwóch dzieł literackich oraz dzieła literackiego
i filmowego;
- doskonalenie umiejętności tworzenia przejrzystej i uporządkowanej
wypowiedzi pisemnej.
|
Więcej…
|
Wpisany przez A.Bocian
|
Zajęcia z języka rosyjskiego:
- uczeń zna proste struktury leksykalno- gramatyczne, umożliwiające formułowanie wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym, ortograficznym, leksykalnym
- uczeń zna zasady konstruowania różnych form prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych
- uczeń wykazuje się umiejętnością odbioru tekstu w zakresie rozumienia ze słuchu tekstu i rozumienia tekstu czytanego
- uczeń wykazuje się umiejętnością tworzenia krótkiej wypowiedzi pisemnej, reagowania językowego w zakresie mówienia oraz umiejętnością pisania prostej wypowiedzi
|
Wpisany przez A. Bocian
|
Ocena przydatności i skuteczności przeprowadzonych zajęć w odniesieniu do założonych celów:
- uczeń wie, gdzie znaleźć informacje na temat prestiżowych zawodów, jak korzystać ze strony www. doradctwo2010.pl
- uczeń zapoznał się z aktualną sytuacją na rynku pracy
- uczeń zapoznał się ze sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych to jest, bezrobocie czy adaptacja do nowych warunków mobilności zawodowej
- uczeń wyszukuje i sprawnie posługuje się stronami internetowymi dotyczącymi zawodów, rynku pracy
- uczeń poznał i uświadomił sobie, jakie powinien posiadać cechy dobry pracownik wykonujący dany zawód
- uczeń wie, jak przygotować dokumenty aplikacyjne, to jest: CV, list motywacyjny
- uczeń wie, gdzie szukać informacji na temat kierunków studiów
- uczeń wie, gdzie szukać informacji na poziomie regionalnym, ogólnokrajowym, europejskim, światowym na temat rynku pracy, trendów rozwojowych w świecie zawodów i zatrudnienia
- uczeń wie, do jakich specjalistów może się skierować w sprawach trudnych, dotyczących wyboru studiów, zawodu.
|
Wpisany przez B. Niegowska
|
Zajęcia dodatkowe z fizyki odbywały się zgodnie z planem i opracowanym programem. W procesie badania efektywności założonych celów w porównaniu z osiągniętymi wynikami przeprowadzono ewaluację następującymi metodami:
- obecność uczniów na zajęciach
- oceny śródroczne i roczne
- indywidualne rozmowy z uczniami, ich rodzicami i wychowawcą klasy
- samodzielne rozwiązywanie trudniejszych zadań fizycznych
W wyniku przeprowadzonych badań stwierdziłam, że osiągnięte zostały następujące efekty:
- systematyczna obecność uczniów na zajęciach wskazuje na pobudzenie aktywności poznawczej uczniów
- uzyskane oceny śródroczne i roczne wskazują, że w klasie, w której realizowane były zajęcia nie było zagrożeń ocenami niedostatecznymi z fizyki
- treści przekazywane były w sposób zrozumiały, gdyż zajęcia umożliwiły pokonanie trudności związanych z rozwiązywaniem zadań fizycznych, a przyjazna atmosfera sprzyjała przyswajaniu wiedzy
- współpraca w grupie, wzajemna pomoc w rozwiązywaniu trudnych problemów nauczyły moich uczniów pokonywać , przezwyciężać różne trudności co przyniesie efekty w życiu dorosłym
- indywidualna praca z niektórymi uczniami podniosła ich poczucie własnej wartości co poszerzy ich horyzonty w planowaniu kariery zawodowej
- zdobyta wiedza i umiejętności mogą być wykorzystane na egzaminie maturalnym z fizyki
- wykorzystanie obserwacji życia codziennego, czy obserwacji prostych doświadczeń przyczyniło się do lepszego zrozumienia procesów fizycznych
|
|
|
|
|
Strona 2 z 10 |