RODZICE

NAUCZYCIELE

"Przez bajki w świat"

OSIĄGNIĘCIA

Wsparcie wdrażania Planu Rozwoju ZS Nr 1


Zajęcia pozalekcyjne z doradctwa zawodowego PDF Drukuj
Wpisany przez A. Bocian   

Ocena przydatności i skuteczności przeprowadzonych zajęć w odniesieniu do założonych celów:

  • uczeń wie, gdzie znaleźć informacje na temat prestiżowych zawodów, jak korzystać ze strony www. doradctwo2010.pl
  • uczeń zapoznał się z aktualną sytuacją na rynku pracy
  • uczeń zapoznał się ze sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych to jest, bezrobocie czy adaptacja do nowych warunków mobilności zawodowej
  • uczeń wyszukuje i sprawnie posługuje się stronami internetowymi dotyczącymi zawodów, rynku pracy
  • uczeń poznał i uświadomił sobie, jakie powinien posiadać cechy dobry pracownik wykonujący dany zawód
  • uczeń wie, jak przygotować dokumenty aplikacyjne, to jest: CV, list motywacyjny
  • uczeń wie, gdzie szukać informacji na temat kierunków studiów
  • uczeń wie, gdzie szukać informacji na poziomie regionalnym, ogólnokrajowym, europejskim, światowym na temat rynku pracy, trendów rozwojowych w świecie zawodów i zatrudnienia
  • uczeń wie, do jakich specjalistów może się skierować w sprawach trudnych, dotyczących wyboru studiów, zawodu.
 
Zajęcia pozalekcyjne z fizyki PDF Drukuj
Wpisany przez B. Niegowska   

Zajęcia dodatkowe z fizyki odbywały się zgodnie z planem i opracowanym programem. W procesie badania efektywności założonych celów w porównaniu z osiągniętymi wynikami przeprowadzono ewaluację następującymi metodami:

  • obecność uczniów na zajęciach
  • oceny śródroczne i roczne
  • indywidualne rozmowy z uczniami, ich rodzicami i wychowawcą klasy
  • samodzielne rozwiązywanie trudniejszych zadań fizycznych

W wyniku przeprowadzonych badań stwierdziłam, że osiągnięte zostały następujące efekty:

  • systematyczna obecność uczniów na zajęciach wskazuje na pobudzenie aktywności poznawczej uczniów
  • uzyskane oceny śródroczne i roczne wskazują, że w klasie, w której realizowane były zajęcia nie było zagrożeń ocenami niedostatecznymi z fizyki
  • treści przekazywane były w sposób zrozumiały, gdyż zajęcia umożliwiły pokonanie trudności związanych z rozwiązywaniem zadań fizycznych, a przyjazna atmosfera sprzyjała przyswajaniu wiedzy
  • współpraca w grupie, wzajemna pomoc w rozwiązywaniu trudnych problemów nauczyły moich uczniów pokonywać , przezwyciężać różne trudności co przyniesie efekty w życiu dorosłym
  • indywidualna praca z niektórymi uczniami podniosła ich poczucie własnej wartości co poszerzy ich horyzonty w planowaniu kariery zawodowej
  • zdobyta wiedza i umiejętności mogą być wykorzystane na egzaminie maturalnym z fizyki
  • wykorzystanie obserwacji życia codziennego, czy obserwacji prostych doświadczeń przyczyniło się do lepszego zrozumienia procesów fizycznych

 
Zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminu zawodowego dla ekonomistów PDF Drukuj
Wpisany przez Katarzyna Burzyńska   

Sprawozdanie z zajęć pozalekcyjnych

przygotowujących uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

 

W zajęciach pozalekcyjnych przygotowujących uczniów przystępujących do egzaminu potwierdzającego klasyfikacje zawodowe uczestniczyli uczniowie klasy IV technikum w zawodzie technik ekonomista.

Zajęcia pozalekcyjne prowadzone były na odległość za pomocą platformy edukacyjnej Moodle metodą e‑learningową. Uczniowie przesyłali rozwiązania zadań w postaci plików na platformę. Poprzez uczestnictwo w tych zajęciach uczniowie mogli poszerzać zakres wiedzy niezbędnej do zdania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik ekonomista.

Celem realizacji tych zajęć była pomoc w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności praktycznych niezbędnych w zawodzie technik ekonomista, uzupełnianie braków i poszerzanie wiedzy, rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów, doskonalenie umiejętności. Ponadto zajęcia kształtowały umiejętność myślenia, jasnego formułowania wniosków, wykorzystywania wiedzy w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego oraz samodzielnego i systematycznego uczenia się.

Więcej…
 
Zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminu zawodowego dla informatyków PDF Drukuj
Wpisany przez Janusz Burzyński   

Sprawozdanie z zajęć pozalekcyjnych

zajęcia przygotowujące uczniów przystępujących

do egzaminu potwierdzającego klasyfikacje zawodowe.

 

Zajęcia prowadzone były metodą e-learningową na platformie Modle. Uczestnikami zajęć byli uczniowie klasy IV Technikum Informatycznego. Zespołu Szkół Nr 1 im.K.K.Baczyńskiego w Sokołowie Podlaskim.

Celem realizacji tych zajęć było:

  • Przybliżenie uczniom procedur i formy w jakiej zdawany jest egzamin zawodowy.
  • Doskonalenie umiejętności poprawnego rozwiązywania zadań testowych.
  • Umożliwienie uczniom sprawdzenia poziomu posiadanych przez nich umiejętności zawodowych.

Nadrzędnym celem zajęć było przygotowanie uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, uzupełnianie braków wiedzy, utrwalenie wiadomości i umiejętności, poszerzenie wiedzy przedmiotowej.

Tematyka realizowana na zajęciach obejmowała:

  • Sieci komputerowe
  • Systemy operacyjne
  • Urządzenia techniki komputerowej
  • Programowanie strukturalne i obiektowe
  • Oprogramowanie biurowe
  • Grafika komputerowa
  • Dźwięk
  • Aplikacje internetowe

                Forma prowadzonych zajęć na platformie Moodle była atrakcyjna co wynikało z opinii uczniów. Uczniowie mieli większą swobodę i możliwości korzystania z zajęć w różnych godzinach. Dzięki możliwości prowadzenia zajęć na odległość uczniowie mieli możliwość pracy w domu w odpowiednim dla siebie tempie.

                Młodzież uczestnicząca w zajęciach uważa je za interesujące, wartościowe i ciekawe, zbieżne z ich oczekiwaniami. Wypowiedzi uczniów na temat zajęć wskazują, że są one dostosowane do ich potrzeb edukacyjnych, podnoszące poziom ich wiedzy, oraz dające możliwość przygotowywania się poprzez duże ilości ćwiczeń, rozwiązywanie testów oraz zadań egzaminacyjnych przygotowujących do egzaminu zawodowego.

 

 

 
Zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminu zawodowego dla hotelarzy PDF Drukuj
Wpisany przez Marzena Siekierka   

Sprawozdanie z zajęć pozalekcyjnych


Uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 im.K.K.Baczyńskiego w Sokołowie Podlaskim brali udział w projekcie, w ramach którego uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych przygotowujących uczniów przystępujących do egzaminu potwierdzającego klasyfikacje zawodowe w zawodzie technik hotelarz.

Zajęcia pozalekcyjne prowadzone na odległość za pomocą platformy moodle przeznaczone są dla uczniów klas III i IV Technikum Hotelarskiego szczególnie zainteresowanych tematyką hotelarstwa oraz chcących poszerzać zakres wiedzy niezbędnej do zdania egzaminu potwierdzającego kwalifikację zawodowe poprzez uczestnictwo w tych zajęciach.

Zajęcia odbywały się według wcześniej ustalonego harmonogramu.

Celem realizacji tych zajęć była pomoc w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności praktycznych niezbędnych w zawodzie technik hotelarz.

W zajęciach brało udział 24 chętne osoby z klasy IV Technikum Hotelarskiego. W trakcie zajęć omawiane były zagadnienia dotyczące organizacji i techniki pracy w hotelarstwie, stanowiące podstawę w przygotowaniu zawodowym technika hotelarstwa.

Nadrzędnym celem zajęć jest przygotowanie uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, uzupełnianie braków wiedzy, utrwalenie wiadomości i umiejętności, poszerzenie wiedzy przedmiotowej, rozwijanie zainteresowań uczniów, rozwijanie zdolności uczniów, odniesienie sukcesów edukacyjnych, doskonalenie umiejętności. Ponadto zajęcia kształtują umiejętność myślenia i jasnego formułowania wniosków, przygotowują uczniów do wykorzystania wiedzy w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego, przyzwyczajają do samodzielnego uczenia się, systematyczności, pracowitości i wytrwałości.

Tematyka realizowana na zajęciach obejmowała:

  1. Przepisy Ustawy o usługach turystycznych dotyczące hotelarstwa.
  2. Klasyfikacja i rodzaje obiektów hotelarskich.
  3. Współpraca obiektów hotelarskich z gestorami bazy noclegowej i biurami podróży.
  4. Struktury organizacyjno – funkcjonalne w hotelarstwie: współczesne systemy i sieci hotelowe.
  5. Standaryzacja obiektów hotelarskich:
  6. Usługi świadczone w obiektach hotelarskich.
  7. Kodeks etyki hotelarza.
  8. Kultura obsługi gościa.
  9. Postępowanie w trudnych i nadzwyczajnych sytuacjach zawodowych.
  10. Rola recepcji w obiekcie hotelarskim:
  11. Obowiązki pracownika recepcji.
  12. Rezerwacja usług hotelarskich:
  13. Czynności związane z cyklem obsługi gości w obiekcie hotelarskim:
  14. Procedura przyjęcia gościa – CHECK IN.
  15. Procedura zakończenia pobytu gościa w hotelu – CHECK OUT.
  16. Dokumentacja recepcji dotycząca kompleksowej obsługi gościa:
  17. Obowiązki pracowników housekeepingu.
  18. Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów sanitarnych, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska.
  19. Przystosowanie obiektu hotelarskiego do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  20. Zakłady gastronomiczne występujące w obiektach hotelarskich.
  21. Współpraca obiektów hotelarskich z biurami podróży.
  22. Rola informacji turystycznej w obiektach hotelarskich.
  23. Regulamin hotelowy.
  24. Rozwiązywanie zadań przygotowujących do egzaminu zawodowego.

                Uczestnictwo w zajęciach dało uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką oraz poznanie pracy hotelarzy.

                Forma prowadzonych zajęć poprzez platformę moodle była niezwykle atrakcyjna – co wynikało z opinii uczniów jak również rodziców. Uczniowie mieli większą swobodę i możliwości korzystania z zajęć w różnych godzinach dla nich odpowiednich. Dzięki możliwości prowadzenia zajęć na odległość uczniowie mieli możliwość pracy w domu w dogodnym dla nich czasie.

                Młodzież uczestnicząca w zajęciach uważa je za interesujące, wartościowe i ciekawe, budzące aktywność oraz zbieżne z oczekiwaniami. Wypowiedzi uczniów na temat zajęć wskazują, że są one dla nich bardzo wartościowe, dostosowane do ich potrzeb edukacyjnych, podnoszące poziom ich wiedzy, oraz dające możliwość przygotowywania się poprzez duże ilości ćwiczeń, rozwiązywanie testów oraz zadań egzaminacyjnych przygotowujących do egzaminu zawodowego.

                Moim zdaniem jako nauczyciela prowadzącego powyżej opisane zajęcia, są one dużym wsparciem dla uczniów przystępujących do zdawania egzaminu zawodowego. Według mnie uczniowie regularnie korzystający z ww. zajęć osiągają lepsze wyniki w nauce jak również podnoszą poziom zdawalności egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

 

 
« PoczątekPoprzednia12345678910NastępnaOstatnie »

Strona 3 z 12

BIP Zespół Szkół Nr 1




Fanpage

KALENDARZ SZKOLNY

                                                                                                             

Klub języka angielskiego

SPOSÓB NA TEATR

WFOŚiGW

WYCIECZKI

 

 




Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free joomla themes  Valid XHTML and CSS.